"Un niño siempre puede enseñar tres cosas a un adulto: a ponerse contento sin motivo, a estar siempre ocupado con algo y a saber exigir con todas sus fuerzas aquello que desea." Paulo Coelho.

miércoles, 14 de marzo de 2012

Bones pràctiques

AL CENTRE ...

Una bona pràctica que he observat al centre on realitzo les pràctiques, és la bona organització dels espais.

Encara que l’escoleta és molt petita, i no compten amb molts de recursos espaials per a introduir nous espais, els que tenen estan ben distribuïts i utilitzats. Compten amb una aula per a cada grup d’infants amb els seus respectius banys, una sala d’usos múltiples (que es converteix en menjador, sala de psicomotricitat, espai per a realitzar activitats, etc), un bany per als adults, un racó de la llum a una aula, un canviador de roba, una cuina (amb un espai per a menjar els adults), una sala per a direcció, un rebedor, un pati exterior.

La meva proposta de millora per al centre serà un racó musical que faré al rebedor, ja que és bastant gran i a les aules ja no n’hi ha espai per a posar-ne cap. Amb aquest nou racó, l’escoleta comptarà amb un recurs i espai més, i nou.

A L’AULA ...

Una bona pràctica que he observat a l'aula on realitzo les pràctiques, és la diversitat a l’hora de proposar activitats.

Una cosa per la qual es caracteritza l’aula dels petits on faig pràctiques és que cada dia hi ha una proposta nova d’activitat. Entre elles trobem activitats de manipulació, d’experimentació, de representació, de joc simbòlic, de psicomotricitat, etc. Totes les activitats que s’han proposat, han agradat molt als infants i han gaudit molt. Són activitats que desperten l’interès dels infants, amb les quals no s’avorreixen i tenen la motivació de realitzar-les. Amb aquest tipus d’activitats és quan es creen els aprenentatges significatius.
L’última proposta que hem fet ha sigut la manipulació i tastament de fruites com llimons, taronges, mandarines, i pomes. Damunt d’una taula es ficaven trossos de fruita, fruites partides per la meitat, fruites senceres, i trossos de les pells de cada fruita. Els infants s’ho han passat molt be tastant-les, llepant-les, llevant-les la pell, etc.

2 comentarios:

  1. Hola Danae, he estat llegint les teves bones pràctiques tant del centre com de l'aula i et dono ànims per portar endavant aquest nou projecte d'elaborar un racó musical. Nosaltres tenim una aula de la llum la qual quan hi ha llum s'utilitza com sala de música i quan apaguem les llums és l'aula de la llum. Una activitat interessant per fer a l'aula (i afegir una altra tipologia d'activitat) seria elaborar material musical com per exemple les maraques. Què et pareix?
    Salutacions!

    ResponderEliminar
  2. Tal i com mostres en aquesta entrada del teu bloc els espais i els materials són molts importants en les escoles, però encara més en l’etapa d’educació infantil de 0 a 3 anys.

    Els espais i els materials ajuden als infants a anar avançant en el seu procés d’aprenentatge i a més, poden anar estructurant els seus esquemes mentals. Per tot això, no es poden mostrar uns objectes qualsevols i de forma totalment inconscient.

    Abans de tot, em de ser conscient de quin grup tenim al davant i de les diferents necessitats i característiques que aquests mostren, d’aquesta manera, la nostra intervenció no serà la mateixa en un grup de nen d’un any que en un grup d’infants de tres anys.

    T’animo a continuar endavant amb el teu projecte de millora, ja que penso que és molt encertat i adient!

    ResponderEliminar