Contracte
d'aprenentatge de pràctiques:
Jo Danae Martínez en el dia d’avui,
després de realitzar les activitats d’anàlisis de les competències personals i
de l’escola on inicio les practiques detecto que:
Necessito millorar en alguns aspectes
relacionats amb les competencies següents:
- Crear situacions d'aprenentatge.
- Gestionar la progressió de
l'aprenentatge.
- Participar en la gestió de l'escola.
Em proposo els objectius:
- Elaborar propostes per als infants.
- Elaborar material per als infants.
- Analitzar tot el meu procés durant les
pràctiques.
- Aplicar la teoria educativa a les
pràctiques.
Per aconseguir-ho, intentaré fer-ho tot de
manera autònoma, i en cas de necessitar ajuda, la demanaré a la meva tutora de
pràctiques del centre.
Aquest
va ser el contracte de practiques que vaig fer només començar !!!!!!!!!!!!!!!!
El meu pla de millora:
L’escoleta de Vila està distribuïda en diferents espais;
un rebedor, un zona per a la direcció del centre, un pati exterior, una zona
d’usos múltiples (que utilitzen per a fer psicomotricitat, menjar, i veure pel·lícules),
una cuina, banys per als educadors, i una saleta per a deixar els objectes personals. A part de totes aquestes estàncies, l'escoleta compta
amb un aula per als bebès, altra per al grup dels infants petits (1-2 anys), i
altra per al grup dels grossos (2-3 anys). Dins de cadascuna d’aquestes aules
hi ha els respectius banys, adaptats als infants, i una saleta per a
canviar-los i per a que els infants guardin les seves coses. A l’aula dels
grossos podem trobar tres racons; el de les disfresses, el dels contes, i el de
la caseta. A l’aula dels petits trobem més racons; el de les disfresses, el
racó del buff, del joc, i del llenguatge.
L’escoleta compta amb un altre racó que no es troba a cap
aula d’infants. Es tracta del racó de la llum. Aquest, està situat a un bany
que no s’utilitza al costat de la cuina.
El que es vol aconseguir, és la creació d’un racó de
música per a que gaudeixin d’ell tots els infants del centre. Aquest projecte
es vol dur a terme ja que l’escoleta no compta amb cap racó musical, encara que
si tenen ràdios amb les quals escolten música de tant en tant. La música pot
ser un vehicle per al desenvolupament integral de l’infant, i mitjançant
aquesta, podem treballar molts aspectes de les àrees cognitives, socials,
emocionals, afectives, motores, i del llenguatge, dels infants. Podem dir, que
la música, entre d’altres coses, augmenta la capacitat de memòria, atenció i
concentració dels infants. És una manera d’expressar-se, que estimula la
creativitat i la imaginació de l’infant, que introdueix als infants als sons i
significats de les paraules i millora l’aprenentatge.
En resum, estimula desenvolupament integral de l’infant,
actuant sobre totes les àrees del desenvolupament.
Aquest racó s’ha pensat que es podria realitzar al
rebedor de l’escoleta. Aquest espai és una zona de trobada entre famílies i
infants, i podria ser molt interessant situar-lo en aquella zona. A més a més,
l’escoleta no compta amb més espai lliure a les aules, ja que si fiquéssim
aquest racó dins d’algun aula d’infants, quedarien molt carregades i els
llevaríem espai per a moure’s.
No hay comentarios:
Publicar un comentario