"Un niño siempre puede enseñar tres cosas a un adulto: a ponerse contento sin motivo, a estar siempre ocupado con algo y a saber exigir con todas sus fuerzas aquello que desea." Paulo Coelho.

miércoles, 30 de mayo de 2012

Reflexió sobre els projectes de millora


El meu pla de millora ha anat modificant-se segons anàvem donant-li un sentit al racó. El nostre projecte de millora consisteix en la creació d’un racó de música per als infants de tots els nivells de l’escoleta. Aquest racó va situat al rebedor de l’esocleta, on pares i mares deixen els carritos dels infants, on les persones esperen per a parlar-ne amb els superiors, etc. Degut a la seva disposició, ens hem tingut que replantejar el seu us. No podem deixar muntat un racó de musica com ens agradaria per la manca d’espai a la zona. No podem posar mes mobles ni catifes ni res per l’estil per acomodar el racó, aquests objectes només es posaran quan les educadores vagin a fer servir el racó, per tant serà un racó una mica desmuntable.
El que hem anat modificant son els tipus d’instruments que volíem ficar al racó, ja que havíem de pensar en les edats de tots els infants de l’escoleta, en instruments apropiats per a ells, i també aptes per a realitzar en els tallers que van fer de creació d’instruments.
El que no han canviat son els objectius inicials generals del projecte. La creació d’un racó de musica per a que els infants tinguin un lloc fix on poder tocar, manipular instruments, etc. Donar-li a la música la importància que té en aquestes edats.

Sobre les exposicions dels projectes de millora de l’intinerari A, he vist molta varietat pel que fa a les diferents illes. Pel que respecta al nostre projecte del racó musical, va haver un que es tractava de fer un cançoner infantil per a l’escoleta que hem va agradar molt, ja que d’aquest podem treure idees per al nostre projecte.
N’hi ha diversos que es repeteixen, sobre la millora del pati. Aquests projectes, com tots, depenen de la seva situació, de les directrius dels seus educadors per a realitzar-los, dels recursos econòmics, materials, etc.  N’hi ha d’altres que son molt originals, com la creació racó amb teles, racó amb tubs de plàstic amb materials dins per veure que ocorreix, un projecte de joguines reciclades molt interesant, i molts d’altres.
Cadascun d’ells tenen els seus obstacles. Les limitacions d’espais, materials, de recursos, el voler fer una cosa i que a l’escoleta tal vegada vulguin una altra. Cada projecte té la seva dificultat. Ha de ser atractiu per als infants, i a la vegada per a l’escoleta. Ha d’acomplir els objectius desitjats, tant els que ens hem proposat nosaltres com els que s’esperen a l’escoleta.

Sobre l’intinerari B, he après que es poden realitzar molts de projectes de millora diferents, que no tenen que dependre només de canviar-ne coses materials com crear un racó de pintura, música, si no que tan sols requereixen de canviar-ne actituds, comportaments, formes de fer, etc.
Tant els plans de millora com les bones pràctiques es fan per millorar el desenvolupament dels infants. Les avaluacions d’aquests projectes, es basa en el l’observació de si s’han acomplert els objectius prefixats. També s’autoavalua el propi canvi, innovació o projecte de millora, si l’hem executat correctament, si els infants han respost favorablement, etc. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario